Projekter

Projektsider på dansk på Aarhus Universitet

Projekter

Igangværende projekter ved Aarhus Universitet, findes i listen nedenfor. Denne er delt op i henholdsvis engelsk og dansk-sproget forskningsprojekter. På det enkelte projekts side findes yderligere information omkring formål, målgruppe og publicerede forskningspapirer samt anden information.

Alle igangværende projekter ved Arts

Sortér efter: Startdato | Slutdato | Titel

  1. Akkreditering af pædagoguddannelsen i Danmark

    Broström, S.

    Kort omtale af resultatet: http://acedenmark.dk/nyheder/nyheder-fra-ace-denmark/nyheder/archive/2013/june/article/danmarks-stoerste-uddannelse-kvalitetsgodkendt.html?tx_ttnews%5Bday%5D=21&cHash=43b2e6475f8d912bccf8d0e98d4a8bf1. .

    2012-05-162013-06-24

  2. Aktionsforskningsprojektet Simulation på de midtjyske Sosu-skoler

    Aarkrog, V.

    Aktionsforskningsprojekt i relation til udvikling af simulationsmetoder i social- og sundhedsuddannelserne.

    2016-03-012019-06-30

  3. Aktiv inddragelse af studiegrupper i undervisningen

    Bager, L. T.Bøggild, J.

    Studiemiljøprojekt, Arts, Aarhus Universitet.

    2011-08-312012-01-31

  4. Alder 3.0

    Fristrup, T.

    Samarbejde med Karen Widdinge og Signe Trier om udviklingen af en alders-biennale i Danmark..

    2015-05-012017-05-01

  5. Alle Med

    Winther-Lindqvist, D. A.Ringsmose, C.Kragh-Müller, G.

    Projektet er et kombineret udviklings- og forskningsprojekt med det formål at udarbejde retningslinjer for indretning af fysiske lege- og læringsmiljøer for børn i 0-6 års alderen. Samtidig med konkret opførelse af nye daginstitutioner arbejder vi sammen med personalet om at indføre en praksis med lige dele leg og aktiviteter med voksne, udfra en ambition om at voksne skal tilbringe mere tid sammen med børnene om fælles engagerende aktiviteter.

    2012-01-022015-01-01

  6. Almendidaktikkens revitalisering

    Keiding, T. B.Qvortrup, A.

    Formål Projektets formål er at: 1. At nytænke almendidaktikken samt at genaktualisere dens relevans for uddannelsespraksis og -forskning 2. At udvide det almendidaktiske felt med et systemteoretisk perspektiv  Aktualitet Almendidaktikken er i en årrække blevet udfordret fra flere sider: læringsteorien, fagdidaktikken, den empiriske uddannelsesvidenskab og ikke mindst af almendidaktikken selv.

    2013-01-01

  7. Ambassadørnetværk for undervisning

    Bager, L. T.Larsen, C. R.Christensen, D. R.Ågård, D.Caviglia, F.Stage, C.Bøggild, J.Holme, T.Rasmussen, P.Simonhjell, N.

    Dialogisk netværksforum for undervisere med engagement i udvikling af undervisningspraksis.

    2011-01-062012-12-31

  8. An Archaeological Data Model for Complex Spatial Data

    Jensen, P.Richards, J.Andresen, J. R.

    The advent of digital 3D documentation of archaeological excavations has led to a scene where the theoretical framework of the archaeological documentation process and basis for archaeological interpretation is being challenged. We are now capable of delivering complex spatial data as documentation which lies very close to being without interpretational bias.

    2015-01-012017-12-31