AppIn

Approaching Inclusion - AppIn

Om projektet

Det overordnede formål med Approaching Inclusion (AppIn) er at forskyde fokus i den pædagogiske inklusionsforskning fra et fokus på pædagogiske og didaktiske praksisformer og organiseringer, til et fokus på betydningen af selve fællesskabets konstituering gennem inklusions- og eksklusionsprocesser, i relation til udviklingen af inkluderende læringsmiljøer. Et fokus, som er velkendt inden for samfundsvidenskabelig forskning, men som inden for den pædagogiske forskning, i relation til inklusion, er forskningsmæssigt underbelyst.

Forskningsprojektet er finansieret af Velux fonden

Aktiviteter

Ingen nyheder i denne liste

Deltagere

Deltagere:

  • Lektor Janne Hedegaard Hansen (projektleder) (DPU)
  • Lektor Lotte Hedegaard-Hansen (DPU)
  • Lektor Anne Morin (DPU)
  • Lektor, ph.d. Mette Molbæk (VIA)
  • Lektor, ph.d. Maria Christina Secher Schmidt (Metropol)
  • Videnskabelig assistent Mikkel Christian Lassen (DPU)
  • Videnskabelig assistent, ph.d.-studerende Charlotte Riis Jensen

Følgegruppe

Følgegruppe:

  • Professor Ole Steen Kristensen AU
  • Lektor Jørn Bjerre AU
  • Lektor Anne Nevøy, Stavanger Universitet
  • Børne-unge psykiater Søren Hertz
  • Lektor Åsa Bartholdsson, Lektor, Högskolan Dalarna, Sverige    

International følgegruppe:

  • Professor Suzanne Carrington, Queensland University
  • Professor Julie Allen, Birmingham University

Kontakt

Janne Hedegaard Hansen

Lektor
M
H bygn. D, 335
P +4587163856
P +4551445736