Hvad er Hovedet i havet

Projekt 'Hovedet i havet' er et hav-formidlingsprojekt støttet af Nordea-fonden.

Projektet introducerer befolkningen og i sær børn og unge til de store naturoplevelser, som gemmer sig ved og i havet!

Vores erfaringer fortæller os, at folk får et varigt og positivt indtryk af naturen, når de selv har haft mulighed for at have ”fingrene i mudderet” og opleve hvordan undersøgelser af naturen finder sted i praksis. Det er der en unik mulighed for med projekt 'Hovedet i havet'.

Gennem en række undervisningsforløb introducerer vi børn og unge i grundskolen til den marine natur på en helt unik måde.

’Hovedet i Havet’ er et samarbejdsprojekt mellem den danske grundskole, andre marine formidlingsaktører i Danmark og Aarhus Universitet.  Det er vores håb, at projektet tænder gnisten for havet hos den danske befolkning og især hos landets skoleelever.

Hovedet i Havet er også én blandt mange aktører på den nye marine undervisningsplatform Havet i Skolen. Kig med og lad inspirationen få frit løb blandt flere hundredevis af eksperimenter, undervisningsforløb og protokoller til brug i naturfagsundervisningen på http://havetiskolen.dk

Så kom ud og få fingrene i mudderet, zoom ind på havets natur og oplev det fascinerende hav med 'Hovedet i havet'!

Billedresultat for nordea fonden logo                 Nye retningslinjer for logostruktur og segl