Collaboration and Community-Building in Contemporary Art in Japan and Denmark

Kom og deltag i et to-dages seminar om samtidskunstens potentiale for samarbejde og styrkelse af lokalsamfund i Japan og i internationale sammenhænge. Seminaret finder sted d. 4.-5. november 2017 på Københavns Universitet, Søndre Campus.

Blandt oplægsholdere er Mōri Yoshitaka, professor ved Tokyo University of the Arts. Professor Mōri taler om kunstprojekter i Japan i kølvandet på katastroferne i 2011, og diskuterer kunstens relation til samfundet og hvordan kunstneriske praksisformer forandrer sig i krisesituationer.

En række danske og internationale forskere og kunstnere bidrager med indlæg. Der vil være screening af dokumentarfilmen Iki no ato (Trace of Breath, 2016; med engelske undertekster), instrueret af Komori Haruki.

Seminaret er støttet af Japan Society for the Promotion of Science (JSPS), som på seminaret fortæller om muligheder for danske forskere at søge stipendie til forskningsophold i Japan.

Det er gratis at deltage; tilmelding dog nødvendig. Tilmelding sker ved at skrive til Gunhild Borggreen, gunhild@hum.ku.dk senest 27. oktober.