DPU

Aarhus Universitets segl

ATEL

ATEL: Automated Tracking of Early Stage Literacy Skills

Om projektet


ATEL, Teaching platform for developing and automatically tracking early stage literacy skills, har til formål at udvikle en model til bestemmelse af udviklingsniveauer i børns tidlige skrivning. Modellen skal danne grundlag for udvikling af automatiseret vurdering af elevers tekster skrevet på digitale didaktiske skriveværktøjer, i projektets tilfælde læringsværktøjet Skriv og læs.

Medieomtaler


Nationalt Videncenter for Læsning 27-03-2023

Børnestavning og kunstig intelligens

Folkeskolen 09-04-2022

Unik forskning i den første skrivning

Weekendavisen - Ideer 31-03-2022

Min nuttede pony (for abonnenter)

Information 28-03-2022

Ny forskning kaster lys over, hvordan skolen kan gøre eleverne bedre til at skrive i de små klasser (for abonnenter)

Stemmer fra skolen - podcast 28-03-2022

Elevers tidlige skriveudvikling

Skolemonitor 23-03-2022

Differentier undervisningen fra første dag: Ny forskning afdækker udviklingen i skoleelevers skrivning (for abonnenter)

Videnskab.dk 22-03-2022

Dansk gennembrud: Evnen til at skrive udvikles i fire trin

Folkeskolen 09-08-2021

Ny forskning kan hjælpe lærerne med børns første skrivning