Aarhus Universitets segl

AppIn

Approaching Inclusion - AppIn

Om projektet

Det overordnede formål med Approaching Inclusion (AppIn) er at forskyde fokus i den pædagogiske inklusionsforskning fra et fokus på pædagogiske og didaktiske praksisformer og organiseringer, til et fokus på betydningen af selve fællesskabets konstituering gennem inklusions- og eksklusionsprocesser, i relation til udviklingen af inkluderende læringsmiljøer. Et fokus, som er velkendt inden for samfundsvidenskabelig forskning, men som inden for den pædagogiske forskning, i relation til inklusion, er forskningsmæssigt underbelyst.

Forskningsprojektet er finansieret af Velux fonden

Deltagere

Deltagere:

  • Lektor Janne Hedegaard Hansen (projektleder) (DPU)
  • Lektor, ph.d. Mette Molbæk (VIA)
  • Lektor, ph.d. Maria Christina Secher Schmidt (Metropol)
  • Videnskabelig assistent, ph.d. Charlotte Riis Jensen

Følgegruppe

Følgegruppe:

  • Professor Ole Steen Kristensen AU
  • Lektor Jørn Bjerre AU
  • Lektor Anne Nevøy, Stavanger Universitet
  • Børne-unge psykiater Søren Hertz
  • Lektor Åsa Bartholdsson, Lektor, Högskolan Dalarna, Sverige    

International følgegruppe:

  • Professor Suzanne Carrington, Queensland University
  • Professor Julie Allen, Birmingham University

PowerPoint præsentationer

Konference: Rethinking inclusion and collaboration as a pathwayto inclusive school development 14.3.2019

 

 

 

ECER 2017

KL børnetopmøde 2018

Konference: Retten og pligten til deltagelse i skolens fællesskaber, 15. november 2017