Så er udgravningen begyndt!

Her kan du over de næste fire uger læse om udgravningens forløb, fund og resultater.

Vi er 10 arkæologistuderende på forhistorisk arkæologi ved Aarhus Universitet, afsted på vores første udgravning, uddannelsesgravningen. Med os er projektleder Mette Løvschal fra Aarhus Universitet samt Michael Vinter fra Moesgaard Museum.

Vi hedder Anna, Stine, Emma, Astrid, Jakob, Julie, Stephanie, Morten, Christina og Clara. Vi er alle meget forskellige både af alder, baggrund og interesser. Én interesse har vi dog til fælles: arkæologien.

Vi har begyndt uddannelsesudgravningen i Nørreris lidt uden for Søften, hvor vi skal være den første uge, inden vi rykker til Boes Skov ved Alken, hvor vi skal grave i de sidste tre uger. Nørreris graver vi, ligesom vi skal i Boes Skov, oldtidsagre.

Velkommen til bloggen! Vi håber, I vil følge med! (I kan se frem til mange spændende videoer og billeder!)