DPU

Hvad projektet går ud på

Kære familier

Jeg er PhD studerende ved Aarhus Universitet, der som en del af min uddannelse forsker i trivsel og livskvalitet hos familier med børn med handicap eller diagnoser i det danske velfærdssamfund.

Baggrunden for dette studie er, at flere nyere undersøgelser peger på, at familier med børn med handicap eller diagnoser oplever høje niveauer af stress, frustration, og forvirring under deres møder med professionelle i det danske velfærdssystem. Det er vigtigt at skabe viden om, hvad dette har af betydning for deres velfærd – nu og på sigt – og derfor skriver jeg dette brev til jer. Projektet ønsker at skabe og dele nuanceret viden med udgangspunkt i netop jeres erfaringer fra møder med de velfærdsprofessionelle, der er knyttet til jeres familie. Det kan blandt andet være møder med pædagoger, lærere, psykiatrere, og sagsbehandlere.

Kort sagt vil projektet skabe viden om, hvad samarbejdet med velfærdsprofessionelle betyder for jeres families liv. For at arbejdet med familier med børn med handicap eller diagnoser i Danmark fremadrettet bedre skal tilpasses deres unikke behov, må vi først vide mere om jeres erfaringer. Jeres viden er vigtig.

Jeg vil derfor spørge jer om, hvorvidt nogen af jer kunne have interesse i:

• at snakke med mig om jeres erfaringer fra samspillet og samarbejdet med de velfærdsprofessionelle, der har haft, og har, med jeres familie at gøre.
  • at blive interviewet om jeres erfaringer tre gange i løbet af undersøgelsesperioden.
  • at lade mig deltage i nogle af de møder I har med de velfærdsprofessionelle, der arbejder med jeres barn, og med jeres familie.

Vil I gerne deltage i undersøgelsen, og bidrage til at skabe viden om de situationer som jeres familie, og andre familier, befinder sig i? Så foreslår jeg at vi planlægger et møde, hvor jeg kan fortælle jer mere om projektet, og I kan stille mig alle de spørgsmål I måtte have. Her kan vi også snakke mere om, hvordan, og i hvilket omfang, I kunne være interesserede i at deltage i undersøgelsen. Kontakt mig endeligt, hvis I har spørgsmål.

I kan kontakte mig på denne mail: karj@edu.au.dk, eller telefonisk på +4593906039.

De bedste hilsner

Katrine Risbank-Jensen