Aarhus Universitets segl

Signals: Strengthening activity-oriented interaction and growth in the early years and in transition

Om SIGNALS

Forskning viser, at forældres engagement er vigtigt for at styrke børns trivsel og læring. Det er også stærkt forbundet med børns senere akademisk succes og gennemførelse af skole og uddannelse.

På baggrund af dette besluttede universiteter i syv lande – Tyskland, Danmark, Grækenland, Ungarn, Rumænien, Sverige, og Island – at etablere projektet SIGNALS. 

Projektet skal gøre det muligt for forældre, pædagoger og børn at udvikle positive relationer, der vil styrke børnenes udvikling og dannelse, forbedre pædagogers og forældres samarbejde og pædagogiske kompetencer og igangsætte og udvikle ny spændende praksis.

Læs mere

”Sundhed og forældresamarbejde i daginstitutionen”

Den danske del af SIGNALS samarbejder med Osted Børnehave i Osted med henblik på at belyse og indfri projektets mål. I samarbejde med børnehavens forældre og personale er besluttet et projekt, der orienterer sig mod sundhed.

Hvordan kan samarbejde mellem pædagoger, ledelse og forældre i en dansk daginstitution for 3-6 årige børn styrkes med det mål at fremme børns sundhed såvel som deres læring om sundhed?

Læs mere

Kontakt

Professor Stig Brostrøm

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet
Tuborgvej 164, 2400 København NV