DPU

Aarhus Universitets segl

Forskere der deltager i projektet

Andreas Lieberoth

Andreas Lieberoth er lektor i pædagogisk psykologi ved Aarhus Universitet (DPU), og har i de sidste ti år forsket i ”skærme” i hjemmet, skoler/institutioner og den offentlige debat. Hans arbejde kombinerer kvalitative og kvantitative metoder i kortlægninger, psykologiske undersøgelser og interventionsstudier rettet imod børn og voksnes digitale hverdag.

Anna Skov Jensen

Anna Skov Jensen er ph.d.-stipendiat ved Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet. Hun har en kandidat i Psykologi og en MSc Education med specialisering i kvantitative metoder.

Eva Gulløv

Eva Gulløv er projektets leder og professor ved Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet i pædagogisk antropologi. Hendes forskningsfelt omfatter kulturelle opfattelser af og sociale betingelser for barndom, børns relationer og hverdagsliv, såvel som organisering og opfattelser af pædagogiske institutioner og pædagogisk arbejde. Hun underviser på kandidatuddannelsen i pædagogisk antropologi.

Karen Prins

Karen Prins er lektor på Københavns Professionshøjskole og underviser på pædagoguddannelsen. Hendes undervisning og forskning fokuserer på børns lige muligheder for deltagelse og indflydelse i hverdagslivet i daginstitutioner og pædagogisk arbejde med at skabe mangfoldige og inkluderende pædagogiske miljøer for alle.

Karen Ida Dannesboe

Karen Ida Dannesboe er lektor i pædagogisk antropologi ved Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet. Hendes forskningsfelt er børn, barndom og familier. Hun har i mange år forsket i relationer mellem familier og velfærdsinstitutioner (dagtilbud og skoler), forældreskab og børneinstitutioner, som kulturelle, sociale og uddannelsesmæssige kontekster i børns hverdagsliv.

Kira Saabye Christensen

Kira Saabye Christensen er lektor på Københavns Professionshøjskole, hvor hun underviser på pædagoguddannelsen og forsker i børns hverdagsliv inden for daginstitutionsområdet med fokus på børns relationer, deltagelsesmuligheder og samspil på baggrund af etnografiske metoder.