Hvad er partnerskabet med DTL værd for din virksomhed?

Vi har spurgt Vestas, Velux og HydraSpecma hvordan partnerskabet med DTL giver værdi til deres virksomheder.

Vestas’ COO hylder partnerskabet med DTL

”For Vestas er partnerskabet med DTL en mulighed for at sætte fart på digitaliseringen af produktionsapparatet og samtidig opgradere arbejderne på området. Vestas ønsker i højere grad at kunne integrere data fra de 56.000 møller rundt om i verden, som er under vores servicekontrakt, så vi kan lære af dataene i både i udviklings- og produktionsfasen.

”Det har været helt fantastisk at være en del af DTL. Her har jeg mødtes med mine kollegaer og hørt, hvordan deres virksomheder har været i stand til at løfte både kvalitet og produktivitet ud fra nogle gode og solide modeller, som er udviklet af DTL.”

Vestas bruger den digitale tvilling, når de planlægger nye produktionslinjer. De kan simulere hvordan vareflow, arbejdsinstruktioner og materialer bevæger sig gennem produktionen frem mod en færdig mølle. Vestas er tunge logistisk og bygger meget store komponenter. Derfor er det vigtig, at de kun flytter emnerne én gang.

DTL har givet Velux adgang til tungere digitale kompetencer

”Partnerskabet med DTL og Aarhus Universitet har givet Velux adgang til tungere digitale kompetencer. Partnerskabet har været en mulighed for at brande Produktionsdanmark og skabe opmærksomhed om jobmulighederne i området.”

HydraSpecma søger den tætte kontakt med DTL og Aarhus Universitet

”Vi føler at DTL er et projekt, der vil gavne hele området. Ikke bare os, men en masse andre virksomheder, både små og store.”

”HydraSpecma har brug for en tæt relation og kontakt til universiteterne. Dette var endnu en mulighed for at komme tættere på, og på den måde være med til at skabe en digital hub i Skjern.”

Skal vi hjælpe dig?

Kontakt Lab Manager Jakob Lemming for afklaring om, hvordan vi kan hjælpe med at øge værdien i din virksomhed.

Afklaringsbesøg

Er du fra en virksomhed, hvor næste skridt i jeres vækst er yderligere digitalisering af produktion, proces eller produkt? I så fald er det muligt at få besøg af laboratoriemanageren fra DTL til et afklaringsbesøg.