Gæsteparkering

Gæsteparkering på AU’s parkeringspladser:

Som gæst har du to parkeringsmuligheder i AU’s områder, hvoraf nok kun nr. 2 er relevant, og som MUDS-teamet sørger for:

1. Pladser reserveret til gæster med en tidsbegrænsning på 4 timer.
  2. En gæsteparkeringstilladelse, der giver tilladelse til at parkere på AU's Medarbejderparkering.

Gæsteparkeringstilladelsen gælder fra oprettelsestidspunktet og frem til midnat samme dag; parkering kan først oprettes på selve dagen, dvs. d. 10. oktober om morgenen, og igen d. 11. oktober om morgenen, men det tager MUDS-teamet sig af.

Vi vil foreslå at du sætter bilen på parkeringspladsen i Nobelparken; der er en del pladser der (også i kælderen), og der er kort at gå over til konferencecentret (hvor der også er pladser, men der er trængsel om dem).

Særlige forhold i Nobelparken:

• Gæster, som har fået oprettet en gæsteparkeringstilladelse af en AU-medarbejder, har tilladelse til at parkere i såvel grønne som hvide områder; de sorte skilte i området har en hhv. grøn og hvid kant – NB. Kanten er MEGET smal, så kig godt efter!!
  • Gæster har desuden mulighed for 4-timers parkering med p-skive i de hvide områder (skiltene har hvid kant). HUSK at sætte P-skiven, hvis du benytter dig af den mulighed!
  • HOLD inden for markeringer/streger mv. ParkCare er pernitne!

Du kan se områdernes placering her. NB. Kortet viser også nogle hvide felter, men skriver ikke noget om dem; her må gæster også parkere (se ovenfor)!

NB. Det er ikke tilladt at parkere i de øvrige parkeringsområder, der tilhører de andre lejere i Nobelparken.

Båse til opladning af elbiler
Båse reserveret til opladning af el-biler er ikke omfattet af AU medarbejderparkering. Parkeringsvilkårene for båsene fremgår af skiltning.

Hvis du vil holde ved bygning 1910-1918på Trøjborgvej skal du være særlig opmærksom på, at de første 11 båse på højre hånd efter indkørsel er skiltet med 'Aarhus Universitet gæsteparkering' - her gælder tidsbegrænsning på 4 timer. Tidsbegrænsningen gælder også for biler med en gæsteparkeringstilladelse.

For mere information, se her.