DPU

Er jeres skole udvalgt til deltagelse?

164 danske skoler skal deltage i TIMSS undersøgelsen i perioden marts til maj 2023.

TIMSS har ikke til hensigt at bedømme jeres skole, skoleleders eller jeres elevers individuelle præstationer. De indsamlede data skal give os mulighed for at tage temperaturen på undervisningen i naturfagene og give undervisningsfaglig, ledelsesmæssig og politisk relevant information uden at afsløre identiteten af respondenterne.

Der bliver ikke offentliggjort data eller rapporter hvor enkelte elever, lærere eller skoler kan identificeres.

Hvordan forløber undersøgelsen?

Målsætningen er, at undersøgelsen forstyrrer skolens hverdag mindst muligt. Vi skal blot låne eleverne i maksimum 3 timer og deres matematik og natur/teknologi-lærere i ca. 30 min.

Der er to forskellige muligheder for at deltage:

1. Skolen kan vælge, at lærerne selv udfører undersøgelsen ved brug af skolens/elevernes eget IT-udstyr. Skolen modtager en grundig manual for, hvordan det gøres.
  2. Skolen kan vælge, at DPU’s fagprofessionelle team kommer ud på skolen og udfører undersøgelsen.

Du kan læse mere om TIMSS-undersøgelseselementer her