Historier om at lære sprog

En video, hvor Kommunikation- og projektmedarbejder Mette Abrahams fra Institut Français du Danemark forklarer vigtigheden af at kunne fremmedsprog og hvordan hun har lært sig sine igennem forskellige studieophold i udlandet.

Professor MSO Hans Lauge Hansen fra Aarhus Universitet

En video, hvor Professor MSO Hans Lauge Hansen fra Aarhus Universitet forklarer vigtigheden af at kunne fremmedsprog og hvordan han har lært sig spansk og brugt det i sin karriere.

Danmarks Ambassadør i Egypten Svend Olling

En video, hvor Danmarks ambassadør i Egypten Svend Olling forklarer vigtigheden af at kunne fremmedsprog og hvordan han har brugt flere forskellige fremmedsprog i sin karriere.

Gymnasielærer Lars Ove Lassen

En video, hvor gymnasielærer Lars Ove Lassen fortæller om sine oplevelser med russisk, og hvordan det har influeret hans arbejdsliv.

Underviser Astrid Mus Rasmussen

En video, hvor ekstern lektor Astrid Mus Rasmussen fortæller om, hvordan hun er vokset op med det tyske sprog, og hvilken indflydelse det har haft for hendes professionelle liv.

Udviklingskonsulent Jonas Flintegård

En video, hvor udviklingskonsulent Jonas Flintegård, Region Midtjylland, beretter om sine oplevelser med det kinesiske sprog, og hvilken rolle disse sprogkundskaber har haft for hans karriere.

Handels- og eksportrådgiver Bjarne Nielsen

En video, hvor handels- og eksportrådgiver Bjarne Nielsen fortæller om sine oplevelser med det spanske sprog. Bjarne har en kandidatuddannelse i spansk og spanskamerikanske sprog- litteratur og kultur med tilvalg i erhvervsøkonomi. Han arbejder og bor nu i Chile, hvor spansk er blevet helt centralt for både hans arbejds- og privatliv.

External Affairs Director - Bjørn Von Würden

En video, hvor External Affairs Director hos Novo Nordisk Mexico, Bjørn Von Würden fortæller om de muligheder det spanske sprog har givet ham.