Aarhus Universitets segl

Publikationer

Konferencebidrag 

  • Nielsen, Birgitte Lund, Science teachers sharing artefacts from practice like students’ tablet productions: The spreading of innovative practices, E-Learn Conference, 2013.
  • Nielsen, Birgitte Lund, Undersøgende samtale - én af udfordringerne i grundskolens naturfag, Big Bang konferencen, 2013.
  • Nielsen Birgitte Lund & Sillasen, Martin, Science Teachers’ individual and social learning related to IBSE in the frames of a large-scale, long-term collaborative TPD-project , Proceedings, ESERA Conference, 2013 (udgivet januar 2014).
  • Nielsen, Birgitte Lund; Pontoppidan, Birgitte; Nielsen, Keld & Sillasen, Martin, QUEST – A Danish large-scale, long-term collaborative TPD-project Poster, ESERA Conference, 2013. 
  • Nielsen, Birgitte Lund, Elevers kommenterede tegninger som medierende artefakt i læreres professionelle udvikling i QUEST. Big Bang konferencen, 2014.
  • Nielsen, Birgitte Lund, Lærernes arbejde med progressionstræ i fagteam og netværk,  Big Bang konferencen, 2014.
  • Nielsen, Birgitte Lund, Students’ annotated drawings of sun, moon and earth mediating teachers’ professional development, Nordisk Forskersymposium, NFSUN 2014.
  • Nielsen, Birgitte Lund; Pontoppidan, Birgitte; Sillasen, Martin & Daugbjerg, Peer, QUEST:Forskning og udvikling hånd i hand, Big Bang konferencen, 2014.
  • Nielsen, Birgitte Lund, QUEST for sustainable CPD: scaffolding science teachers’ individual and collaborative inquiries, IOSTE 2014.
  • Sørensen, Allan; Lysgaard, Troels; Nielsen, Birgitte Lund & Sillasen, Martin Krabbe, Workshop om det lokale arbejde med at udvikle, målsætte og afprøve en lokal ”grejbank” i ramme af QUEST,  BIG BANG 2015, i sporet ”samarbejde på kryds og tværs”

Planlagt

  • Daugbjerg, Peer & Sillasen, Martin: Significance of teachers’ experience for their participation in professional development programmes, ETEN, 2015. 

Artikler og bøger

  • Mogensen, Arne; Nielsen, Birgitte Lund; Pontoppidan, Birgitte; Nielsen, Keld & Sillasen, Martin, QUEST - et storskalaprojekt til udvikling af naturfagsundervisning, MONA, 2013-2, s. 49-66.
  • Nielsen,Birgitte Lund, Students’ annotated drawings as a mediating artefact in science teachers’ professional development. NorDiNa 10(2), 2014, s. 162-195. 
  • Mogensen, Arne, Lektionsstudier i skolen. Kollegial faglig sparring gennem fælles studier. 208 sider, Dafolo (2015).
  • Mogensen, Arne; Nielsen, Birgitte Lund; Sillasen, Martin, Processer der forandrer – fagteamsamarbejde efter QUEST modellen, MONA, 2015-1, s. 24-48.

Planlagte

  • Nielsen, Birgitte Lund: Dansk artikel med fokus på lærernes oplevede effekt fra QUEST på deres undervisning og cases med klasser fulgt longitudinalt. (2015, titel ikke fastlagt).
  • Nielsen, Birgitte Lund: Engelsksproget artikel til Journal of Science Teacher Education. Fokus på lærernes oplevede effekt fra QUEST på deres undervisning og cases med klasser fulgt longitudinalt. (forår 2015, titel ikke fastlagt).
  • Nielsen, Birgitte Lund, QUEST for sustainable CPD: scaffolding science teachers’ individual and collaborative inquiries. Procedia of Social and Behavioural Sciences, 167 (2015).
  • Pontoppidan, Birgitte; Sillasen Martin & Nielsen, Keld, QUEST som et Design-Based Research project (Efterår 2015, format ikke fastlagt).
  • Sillasen, Martin Krabbe: Municipal science networks as a tool for scaffolding TPD. (CSSE eller JRTST).
  • Sillasen, Martin Krabbe, Tværgående analyser af QUEST-rytmens betydning for omsætning af viden og refleksive praksisser - Stilladseringsbegreber og stilladseringsgrad hos QUEST-lærerne. (Format ikke fastlagt).