Nielsen, Birgitte Lund, Science teachers sharing artefacts from practice like students’ tablet productions: The spreading of innovative practices, E-Learn Conference, 2013.
Nielsen, Birgitte Lund, Undersøgende samtale - én af udfordringerne i grundskolens naturfag, Big Bang konferencen, 2013.
Nielsen Birgitte Lund & Sillasen, Martin, Science Teachers’ individual and social learning related to IBSE in the frames of a large-scale, long-term collaborative TPD-project , Proceedings, ESERA Conference, 2013 (udgivet januar 2014).
Nielsen, Birgitte Lund, Elevers kommenterede tegninger som medierende artefakt i læreres professionelle udvikling i QUEST. Big Bang konferencen, 2014.
Nielsen, Birgitte Lund, Lærernes arbejde med progressionstræ i fagteam og netværk, Big Bang konferencen, 2014.
Nielsen, Birgitte Lund, Students’ annotated drawings of sun, moon and earth mediating teachers’ professional development, Nordisk Forskersymposium, NFSUN 2014.
Nielsen, Birgitte Lund; Pontoppidan, Birgitte; Sillasen, Martin & Daugbjerg, Peer, QUEST:Forskning og udvikling hånd i hand, Big Bang konferencen, 2014.
Nielsen, Birgitte Lund, QUEST for sustainable CPD: scaffolding science teachers’ individual and collaborative inquiries, IOSTE 2014.
Sørensen, Allan; Lysgaard, Troels; Nielsen, Birgitte Lund & Sillasen, Martin Krabbe, Workshop om det lokale arbejde med at udvikle, målsætte og afprøve en lokal ”grejbank” i ramme af QUEST, BIG BANG 2015, i sporet ”samarbejde på kryds og tværs”
Planlagt
Daugbjerg, Peer & Sillasen, Martin: Significance of teachers’ experience for their participation in professional development programmes, ETEN, 2015.
Artikler og bøger
Mogensen, Arne; Nielsen, Birgitte Lund; Pontoppidan, Birgitte; Nielsen, Keld & Sillasen, Martin, QUEST - et storskalaprojekt til udvikling af naturfagsundervisning, MONA, 2013-2, s. 49-66.
Nielsen,Birgitte Lund, Students’ annotated drawings as a mediating artefact in science teachers’ professional development. NorDiNa 10(2), 2014, s. 162-195.
Mogensen, Arne, Lektionsstudier i skolen. Kollegial faglig sparring gennem fælles studier. 208 sider, Dafolo (2015).
Mogensen, Arne; Nielsen, Birgitte Lund; Sillasen, Martin, Processer der forandrer – fagteamsamarbejde efter QUEST modellen, MONA, 2015-1, s. 24-48.
Planlagte
Nielsen, Birgitte Lund: Dansk artikel med fokus på lærernes oplevede effekt fra QUEST på deres undervisning og cases med klasser fulgt longitudinalt. (2015, titel ikke fastlagt).
Nielsen, Birgitte Lund: Engelsksproget artikel til Journal of Science Teacher Education. Fokus på lærernes oplevede effekt fra QUEST på deres undervisning og cases med klasser fulgt longitudinalt. (forår 2015, titel ikke fastlagt).
Nielsen, Birgitte Lund, QUEST for sustainable CPD: scaffolding science teachers’ individual and collaborative inquiries. Procedia of Social and Behavioural Sciences, 167 (2015).
Pontoppidan, Birgitte; Sillasen Martin & Nielsen, Keld, QUEST som et Design-Based Research project (Efterår 2015, format ikke fastlagt).
Sillasen, Martin Krabbe: Municipal science networks as a tool for scaffolding TPD. (CSSE eller JRTST).
Sillasen, Martin Krabbe, Tværgående analyser af QUEST-rytmens betydning for omsætning af viden og refleksive praksisser - Stilladseringsbegreber og stilladseringsgrad hos QUEST-lærerne. (Format ikke fastlagt).